TEMA-5: LA FUNCIÓ DE RELACIÓ I. ESTÍMULS, RESPOSTES, RECEPTORS I EFECTORS.


TEMA-5: La funció de realació I. Estímuls, respostes, receptors i efectors.



En aquest tema parlaré dels estímuls del cos, els receptors d'aquests estímuls i les respostes que es fan a aquest estímul. També parlaré del cinc sentits del cos humà, i els estímuls que provoquen cadascun.





El cervell valora si quelcom és bo o no, si ens agrada o no.

Resultado de imagen de sentidos en el cerebro

El cervell interpreta la realitat "modificada", es a dir, fa una interpretació de la informació que li fan arribar els recptors.





Resultado de imagen de ilusiones opticas













Explicaré el sentit de la vista, perquè crec que és el que domino més.

LA VISTA:

És el sentit que permet percebre la forma i el color dels objectes. Els seus òrgans son els ulls , com coneixem, i aquests están formats per els òrgans de protecció i el glòbus ocular.


Els ulls són dos òrgans de forma esfèrica  situats en les òrbites oculars, i amb la llum que reben formen imatges a partir dels objectes. Un cop les imatges han passat per les tres capes del glòbus ocular, la retina les envia al cervell, a través del nervi òptic, per mitjà d'uns impulsos.



Resultado de imagen de sentido de la vista y el cerebro







Hi han tres capes al glòbus ocular:


-L'escleròtica: És la capa més externa, i per la part de davant té una part circular transparent que es diu còrnia.

-La coroide: està sota l'escleròtica, on s'hi troba una làmina circular acolorida que es diu iris. Al mig d'aquest hi ha un orifici que es diu pupil·la. I darrera de l'iris hi ha el cristal·lí, que és una lent que enfoca els objectes.

-La retina: és la capa més interna i és l'encarregada de recollir les imatges.


Resultat d'imatges de parts de l'ull



El profesor ens va donar un paper amb un cercle i un rombe dibuixats. Vam agafar el paper lluny i ens vam tapar l'ull esquerre mirant amb l'ull dret la figura oposada, és a dir la del cantó esquerre. Amb això vam experimentar que la figura de la dreta desapareixia a mesura que ens hi anavem acostant el paper. Passava això, perquè tenim un punt cec.






El punt cec: 


És aquell punt de la retina en que comença el nervi òptic. Com que al contrari que la resta de la retina, aquí no hi ha cèl·lules fotoreceptores, en el moment en que la llum va cap aquest punt no veiem res.




Resultado de imagen de punt cec ull


Aparell locomotor:


En aquest apartat, explicaré una de les lesions que pot tenir aquest aparell, vam treballar diferents lesions per grups a clase.


Trencament de tíbia i peroné:

És l'esquinçament de aquests dos ossos, es produeix per un cop molt fort a la zona.

Els teixits que es veuen afectats són: l'epitelial i l'ossi.



Formes d'evitar la lesió:


*Optar per superfícies més suaus.

*Canvi en el calçat o l'ús de plantilles personalitzades que ajudin a trepitjar millor.




Fractura de tibia y peroné.











En general en aquest tema m'han agradat les activitats que hem fet amb grup. Crec que ens han ajudat molt en l'aspecte de desarollar més l'informació i tot el que ens explicava el profesor.
Crec que en aquest tema, les clases han sigut més dinàmiques, tot i que no han sigut les més silencioses, han estat entretenides i he sentit un progrés a la nota.


Intentaré millorar en tenir tot llest per les pròximes clases.  




















No hay comentarios:

Publicar un comentario